onsdag 13. februar 2008

Tanker som flyr

Vi har norsk. Plutselig befinner tankene mine seg på helt andre siden av jordkloden. Jeg tenker på Australia, at det jammen må være rart å feire jul i en slik varme som det er der da. Og apropos varme, jeg kommer også til å tenke på at jeg gleder meg til sol og sommer, vinteren er så utrolig trist. Nynorske verb og substantiv, på et sekund er jeg tilbake i virkeligheten, men har selvfølgelig gått glipp av timen. Jeg finner fortumlet tilbake til siden vi var på, og prøver å følge med igjen selvom jeg vet jeg ikke kommer til å få med meg noe uansett. Dette skjer stadig vekk, uansett fag. Konsentrasjonsevnen svikter. Det er igrunnen ganske irriterende og veldig unødvendig, men alikevel fortsetter tankene å fly. Jeg tror det er et tegn på at jeg desperat trenger litt ferie, men hvorfor føler jeg hele tiden at jeg trenger ferie? Selv etter at ferien er ferdig føler jeg alltid at jeg trenger mer ferie. Og apropos ferie...

1 kommentar:

LK sa...

Kos deg med ferien! Den er kjærkommen for oss alle akkurat nå!