onsdag 6. februar 2008

Bra og dårlige blogger

Jeg har sammenlignet og sett litt på tre forskjellige blogger. Den ene, oslostil, er en side hvor det blir lagt ut bilder av tilfeldige folk på gata i oslo, som fotografene mener har sin egen stil. Denne siden likte jeg veldig godt, og synes idéen til å lage en slik side var helt genial. Siden er også veldig oversiktlig, med kult design, og den er enkel å manøvrere seg gjennom. Her må man selvfølgelig ta med i beslutningen at det ikke er så inmari mye stoff og materiale inne på siden, så på den måten er det mye lettere å gjøre det enkelt.

Jeg har også sett på Petter Solbergs blogg. Denne likte jeg ikke noe særlig, det var mange forskjellige bilder og tekster på siden, noe som gjorde det ganske rotete og uoversiktlig. Språket i bloggen var ganske muntlig, noe som fikk det hele til å virke litt useriøst. Også veldig irriterende at det var reklame på siden.

Dem siste bloggen jeg så på var Lene Marlin sin. Jeg liker ikke Lene Marlin spesielt godt, men bloggen hennes var ganske søt. Layouten hadde et koselig og gjennomført preg, og det var veldig bra at det enkelt gikk an å hele tiden gå direkte til andre sider uten å måtte trykke på tilbakeknappen.

1 kommentar:

LK sa...

Hva er en god blogg? Det finnes sikkert like mange svar som det finnes blogger rundt om på nettet. Det som i hvert fall er sikkert er at alle blogger er forskjellige, og vi bør vel også etterstrebe at våre blogger skal ha en personlig signatur. I tillegg kan vi lære av andre blogger hva som fungerer og hva som ikke fungerer når det gjelder struktur og layout, noe du også har sett når du har sammenliknet disse tre bloggene.

Blogg på!

Hilsen Lærer'n